четвъртък, март 05, 2020

Аз, с "всю Ивановску" в съня ти


на Настюшу
"Руский цар е на земята най-велик, над всички пръв!!"... (Петко Славейков)
Пиши ми спиш ли... Яде ли добре?!?
Икра ли или блини със сметана??
...Ослушвай се за кипнало Море,
премятащо делфини и заргана,

което през Одеса до Москва
ще стигне чак пред бялата ти спалня
и с лодки със локум и баклава
аз цялата догоре ще напълня!

Ще свири марш, чак Дунавът ще слуша
тръбите на Приморския ми полк -
за Теб - родена с песента "Катюша"
и мене влюбения "морски вълк"!

* * *

Не слушай тия всички, дето пушат,
когато разсъблича се жена -
не знаят как миришат есен круши
в косите ти от билки и трева.

Пусни ги, нека си разправят,
че уж съм страшен плажен хулиган -
те знаят само да отравят
светулки, запечатани в буркан.

* * *

Предай на Кремъл колко той ми липсва
и уличките цветни край "Арбат",
че "по тракийски", както гайда писва,
ще дойда там, когато всички спят.

И с "всю Ивановску" ще ги задумкам
камбаните на Царския ви храм,
луната ще се смее като булка,
заслушана във морския рапан -

тоз' дето в пазва ще Ти нося,
                щом дойда да погледам като спиш.

Варна, Златни писъци, 05.03.2020 г.