петък, октомври 06, 2017

Молитва за самоубийци


към Пресвета Богородица за Ст.
"Седем дни са пред мен - седем огнени стълба" (Мишо Белчев)
Най-честните, най-ясните ми песни
прилягат, Дево, само върху Теб...
Ти знаеш колко всичките сме бесни
и как за сянка слава или хлеб

продаваме и чест, и право
понявга само и за "две пари"
или пък за полвинка "Браво!"
оставяме и църква да гори.

Но в моите римувани картини,
намериш ли две багри от Любов
(като сред тръни греещи малини).
вземи ги... Слушай, даже съм готов

по листа да остане само пепел
с начупените шарени стъкла
от спомени където съм се шетал
и грозно пил от тънките гърла

на сто жени и хиляди бутилки...

* * *

От себе си в момента се отричам,
ала пусни да влезе вместо мен
приятел, дето толкова обичам
във Твоя Идещ Осми ден...

Варна, 06.10.2017 г.